Nicklas J...(
varulv,
Stekel,
Putte64)...
...ditt senaste inlägg bottnar i
Calvin Borel och
antaganden ifrån spelaren själv runt den hästens chans att vinna 75ggr av hundra möten mot aktuellt startfält enligt samma förutsättningar, eller hur?
Du behöver inte svara på "denna" då jag förstår att det är hypotetiskt resonerat precis som vid samtliga antaganden/värderingar man gör. Dock:
Att du antar en häst kommer vinna 75% av starterna när den statistiskt/historiskt diskvalificerar sig själv oftare än så vid sina starttillfällen, vittnar väl redan där om att du är på fel väg i ditt resonemang om tillräckligt spelvärd häst? Borde inte diskvalificeringshistoriken i sig utgöra en begränsning för vilket värde du ska/får tillåta dig ge hästens chans till vinst?
Hoppas du hängde med i min frågeställning?(Just därför går galopplystna storfavoriter bort som spikförslag hos mig med få undantag. Långsiktigt tänk...)
Kan tänka mig att ämnet intresserar en del personer här inne på forumet?
Själv vet jag inte var någonstans jag ska leta iallafall.
Lättsmält fack-/ämneslitteratur har jag alltid gillat!(Det enda om ROI jag läst/tagit del av är "spelskolan" här på $harps...)
________
Ju mer jag tittar på veckans omgång, desto mer svårlösta känns loppen.
Vad gäller
Il Sånna, så känns den allt mer ljummen för mig.
Känslan är att hästen inte fixar gå i ledningen mot bra hästar som sätter tryck i god tid. Här deltar ett antal ekipage kapabla nog för att testa den taktiken. En personlig favorithäst
Ägir Briljant plockade ner Il Sånna ganska bekvämt relativt nyligen.
Il Sånna blir nog till "byte" för hårda hästar även här?
________
Får nog ta å läsa om vad jag just skrivit ner imorgon. Steg ju bara upp för att nattsudda lite...