Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Ni gör det väldigt svårt för er helt i onödan. Jag ska försöka förklara kortfattat eftersom vi nu hamnat lika off topic som Putte är långt från civilisationen just nu. 
System är om man bryter ner det bara enkelrader. Insatsprocenten visar hur stor del utav alla dessa enkelrader som ligger på de olika hästarna. Vilket gör det högst jämförbart med just vinnarspel.
Ökar du din reward genom att spela mindre troliga enkelrader så har du samtidigt ökat din risk. I exemplet att spika en 75%are så kan jag ju nå en liknande hög reward som att spika lägre betrodda hästar genom att enbart strecka alla 1%are i två lopp, men då har även chansen för att systemet ska sitta åkt ner i källaren.
Allt går alltid tillbaka till att hitta hästar som har större chans att vinna än det odds som du får. I praktiken väljer emellertid de flesta att göra en trade off på sin ROI för att sänka variansen eftersom den är så pass hög på de stora streckspelen. Kan man få 75% chans att klara ett lopp till neutralt värde så är det något man borde ta alla dagar i veckan. Sanning är dock att det är högst sällsynt att de så pass stora favoriterna har en lika stor vinstchans som den % de bär och därför är det som "regel" bättre att hitta andra att singla.
Edit. Inser att det blev lite rörigt men smyger lite med skrivandet samtidigt som jag kollar på film med sambon 
|
Har respekt för dig som tippare så när du står på dig om det här lämnar jag det öppet vem av oss som har rätt. Ska be viroid eller strappa om en tie-breaker, det är väl de enda två här inne som jag har verklig respekt för när det kommer till de spelteoretiska bitarna.
Lite mer on topic så kan det vara så att Il Sånna blir en överspelad "kommunare" till slut, men jag tvivlar på det då det på pappret är ett jämnt lopp och framförallt att det är så många ettor i raderna. Kommer nog hänga mycket på huruvida speltjänsterna tar ställning eller inte.
Är det bara jag som tycker det är långtifrån givet att Highspeed Call tar spets i silver? Ser ut att bli rätt stor där. Två ganska snabba direkt innanför som förmodligen laddas bör försvåra en del, och det är inga släppglada killar som kör de hästarna heller. Jag tror loppet vinns från spets och synar att HC är given där. Vad är er badkarsanalys?