Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-20, 13:21   #70
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Vid en snabbare titt på loppet får jag nog hålla med dig. Il sånna känns inte som en het vinnare direkt. Tycker loppet är öppet för ganska många därbak. Kanske man ska fylla på med lite olika tänkbara skrällar? Vad tror du om Te Fredde knick, Crane, Blue star och manhattans chanser?
Mycket fokus på samma lopp här...

För mig känns Il Sånna mycket het i vinstsnacket, då den visar prov på härligt intryck och full form/spänst.
Grejen är att just jag vill inte gå på hästen som spik.

-En anledning är att jag gillar flera hästar väldigt mycket i detta loppet, vissa kanske lite mer än Il.
-En annan anledning är att hästen visade "spurtkrut" i paritet med senast vid en start med Dalborg i jollen för ett tag sedan(På det lanserade jag hästen här som skrälltanke inför en Åby-V75:a). När hästen sedan testades i spets på Solvalla vek den ner sig för enkelt för min smak.
Sådant brukar ofta upprepa sig på individer. De tenderar vara fortsatt svaga för vissa löpningsförlopp. Personligen vill jag inte gå emot min uppfattning i frågan runt hästen i ett enligt mig hårt V75-lopp för klassen. Än mindre då jag har spiktankar på andra håll.

6: Den gillar jag!
12: En bulldozer som ej visat botten?
___
8: Slog en i mitt tycke kapabel häst enkelt senast.
1: Toppform, utmärkt utgångsläge och tung till slut efter en stund i ryggar.
___
3,9&10: Blir nog C-hästar på reducerat, då de har visat bra takter.

Jag håller 2,11 lägst följt av 5. De känner jag inte alls för. Typ!
(Kom ihåg att trav är svårt! Det är roligare att vinna på system där ens egna tankegångar fått lov ta stor plats vid streckandet!)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat