Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-20, 16:42   #85
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Candor Hall är i min mening ett måstestreck i guld!
Det händer att debutanter vinner i högsta klassen, men det går ju inte när de möter hästar av den här kalibern. Skulle vara om man spekulerar i att de bästa ska gå dåligt eller hoppa då men de presterar jämnt och travar som klockor. Distansen drar dessutom ner galopprisken betydligt. Rocky Winner är väl den enda jag ser som en gnutta intressant om man ska leta motbud, är underspelad på riktigt till skillnad från Candor och FDG.

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Hur ska Caramella bli instängd med bara 8 hästar i fältet och 2an kör till ledning? Eller tänker jag galet :S
Bara för att tvåan kommer före är det inte garanti att man utan problem ska kunna ta dennes plats i andraspåret efter startögonblicket. Utöver det är det en ganska dålig taktik att söka andraspår istället för att ta den fina ledarryggen och säkra andrapriset och en eventuell lucka. Sen kanske tränare/kusk resonerar annorlunda, har inte läst några intervjuer än, men jag skulle tro att de söker ledarryggen därifrån (något som inte heller är självklart att man får).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat