Citat:
|
=Stekel;409383]Men det är inte riktigt så enkelt heller, visst det är en bra chans att ta platsen om man verkligen går för den menhästarnan det finns inga garantier för de utanför kan hinna kasta ner sina hästar i luckan innan du hinner dit. Har svårt att bedöma chansen att han tar sig ut om han vill, men tror inte det kan röra sig om mer än 80-90%.
|
Teoretiskt sett är den ju 100%ig, du kan ju bara vänta tills alla är förbi sen gå ut i andra spår. I ett litet fält ligger du som sämst 4e ytter. Sen kan jag inte tillräckligt mycket travtaktik för att veta hur man kör eller om man bara kör framåt och hoppas det löser sig. :P
Men låt säga att det skulle betyda allt om hästen kommer ut i andra spår från starten (oavsett om man hamnar en bit efter). Vi bollar med tanken att den bara inte får bli instängd. Kosta vad det kosta vill. När starten ser ut såhär, nog måste man kunna garantera sig att komma ut i andra spår. Det är det jag menar bara :P Inget annat!
Medans om man har häst bakom sig, utvändigt, och startsnabba som kommer framför, så kan man ju absolut bli helt instängd.
Red: alltså jag förstår din poäng, för man kör troligen inte så jag spekulerar i loppen. Det kostar för mycket och man hamnar för långt efter. Ville bara vara envis, hah