Citat:
Ursprungligen postat av jockegais
Ulf Ohlsson spikar sig själv. Då spikar du! Har du aldrig några egna idéer? RFM är en kanon. Spela o spika när han gav 3ggr. Men nu är spelvärdet 0. Dels är han lite osäker med framspår bakom bilen. Sen möter han några riktigt bra hästar. Bl.a. Västerbo carrera som var snuskigt fin senast.
|
Det finns 4 riktigt stora favoriter i denna omgång, och det är högst osannolikt att alla 4 torskar? Handlar inte om brist på idéer utan att man utifrån bedömning och information tar ställning för en av dessa favoriter! Inken lär väl ha störst chans men där är spelprocenten så höga att man måste försöka välta om det ska bli pengar. Att spika Redéns ickevinnare i första efter uppehåll dessutom (trots Björn upp) är för mig uteslutet. Highspeed Call är det också frågetecken på, och hur mycket det kommer kosta att få spets. Nej utav dom stora favoriterna tycker jag Ready for More känns vettigast att spika både på intryck, läge och kusk. Dessutom håller jag Ulf Ohlssons ord väldigt högt eftersom han inte är nån snackkusk i vanliga fall. Om han tror så hårt på hästen att han sticker ut hakan och spikar så måste det vara en jävligt bra chans som jag bedömer det.
Hulte Magnus hade jag spikat i kallblodsloppet annars, borde vara helt överlägsen, men nu är det för många frågetecken på formen och misslyckat sista banjobb pga för hård bana.