Australien-matchen regnade bort så void på Finken. Lite synd för chansen hade varit ännu bättre om man spelat endast 20 eller 30 overs.
Hursomhelst, jag har två spel i den tidiga matchen, båda på lankesiska individuella insatser. Jag tycker Lakmal har bra chanser att bli bästa bowler, bet365 har Malinga som favorit men jag tror inte han är redo än. Malinga kan vara den bästa spelaren i världen annars men han har varit skadad och gjorde sin första match sedan oktober/november nu i öppningen. Han såg inte alls bra ut och blev tagen för ganska många runs utan en enda wicket. Lakmal testades inte mot NZ förräns McCullum var bränd, idag tror jag han kommer in tidigare och mot ett Afghanistan som var 3/3 efter 3 overs mot Bangladesh så kan Lakmal nog hitta stumparna. Oddset 4.33 lockar.
På andra sidan pausen gillar jag Sanga att bli Sri Lankas bästa slagman. Sangakkara kommer in som tredje man för SL och kommer utan tvekan få spela många overs om han inte blir bränd tidigt. De stora hoten ser jag som Dilshan och Jaywardene men tycker ändå Sanga borde vara favorit.
BOL, hoppas på dubbel lycka!