Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-22, 11:07   #15
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 577
Standard

Förj-vligt! Sämsta strykningen jag någonsin varit med om. Från att ha haft ett sanslöst spelvärde kommer nu varenda bulltant från skåne till Kiruna sitta och vifta med virknålarna och heja på Åke! Får lust att åka till Puro och titta på den där hovbölden. Han har ju backat förr då motståndet hårdnat... Inte bara får vi in alla Harrystreck utan dessutom kommer de två främsta motbuden in ett hack nu och försämrar snarare chansen!! Kopierar in en analys jag skrev tidigare i veckan för att utrycka vidden på min ångest. En död omgång blev nu stendöd och funderar på att hoppa alltihop.

"2)Rank:5 res 2,8

Spetsstriden:Inga riktiga raketer med i loppet men snabbast initialt är nog Daniel Olsson(född med helstängt!) men här lär han släppa vilket man alltid gör med den här enkla hästen. Först fram för att överta är Åke. Snapp snapp snut sen var sagan slut och vi kan hämta ut!

Loppet: Ovanstående räcker egentligen och såg man senaste loppet samt loppet för tre starter sedan är alla kommentarer överflödiga. Har inte sett en klarare spik sedan Faxens glansdagar och allt under 90% är en bjudning! Känns som enda hotet är om någon gräver en stor grop 100 kvar,men jag tror han fixar det oxå. Möjligt att Åke kan stanna och köpa korv i sista sväng och ändå hinna undan. Värsta motbudet fick spår 8 och reserv blir istället Hayard Ås som var klart bra senast. Grannens hund har bättre stamtavla än 3,11 och 12! Förresten mycket passande namn på Viking Line, gör verkligen skäl för det efter att ha kollat lopparkivet."

Värt att tänka på är att Fram liksom Temazinc är inkvalad till final nästa helg. Vidare slår blixten väl bara ner en gång i samma buske, Kern väl inte vinna igen på V75 med denna klent stammade häst? Vad gäller kuskarna så är våra uppfattningar lite olika då jag håller Sjunnesson som minst lika bra som Uhrberg, däremot inte lika vass som Björn. Det är ju dilemmat för de mindre kända kuskarna att de får uppsittningar därefter och detta drabbar Jörgen mycket tycker jag. Lite kul att jag just såg att Jörgen nu ersätter Ulf Ohlsson bakom Comets Viking. Om jag ska vara kritisk mog något hos jörgen så brukar han vara lite för försiktig bakom bilen och just denna häst tror jag relativt enkelt hade tagit spets i detta lopp med Robban i sulkyn. Nu lite mer osäker. Skulle ge en bra slant för den körordern samt hur bolagsystemen ser ut i Berhs kretsar då det är direkt avgörande för resten av loppet. Om han spetsar så sitter väl Ludde i spets efter 500m medan om han tar det lugnt så kan nog Sanity hålla emot och då har vi en Harryhäst igen...

/criba

Senast redigerad av criba den 2010-05-22 klockan 11:43.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat