Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-24, 14:40   #16
MattiasB75

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Tycker upplägget kan vara lite annorlunda... Ifjol va de och bara sätta en hyfsad vinst så va man klar för final. Sen väll i finalen va alla på samma nivå igen och den som kanske satt 30k vinster medans en kanske bara satt 5k eller något.. Man kanske skulle kunna köra finalen i 3 omgångar samt ''grundserien'' i 10 omgångar. Men väga in antal rätt samanlagt med inspelade vinster så man inte kan skita i de eller sätta en 7 en gång och sedan spela in 3-4 rätt resterande omg. Skulle kanske kunna köra en fördel i ev final osv med dem spelat in flest/mest rätt/vinst.
Det är ju himla svårt att säga vem som är "bäst" på att tippa V75 eftersom det är så individuellt vad folk tycker. För mig är alltid nettovinsten i längden det viktigaste. Men sen kan man ju självklart vara imponerad av snygga system, ett system med spikar på 2 st 5-oddsare är ju roligare att hänföras av än ett system med spik på 2 storfavoriter.

Jag kan också tycka att finalen ska förlängas till t ex 3 omgångar.

Jag har dock för mig att vi drog 1000 kr från nettot för de som inte lirade vissa omgångar förra året. Är dock inte helt säker.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat