Citat:
Ursprungligen postat av muumiin
Tycker upplägget kan vara lite annorlunda... Ifjol va de och bara sätta en hyfsad vinst så va man klar för final. Sen väll i finalen va alla på samma nivå igen och den som kanske satt 30k vinster medans en kanske bara satt 5k eller något.. Man kanske skulle kunna köra finalen i 3 omgångar samt ''grundserien'' i 10 omgångar. Men väga in antal rätt samanlagt med inspelade vinster så man inte kan skita i de eller sätta en 7 en gång och sedan spela in 3-4 rätt resterande omg. Skulle kanske kunna köra en fördel i ev final osv med dem spelat in flest/mest rätt/vinst.
|
Det är ju himla svårt att säga vem som är "bäst" på att tippa V75 eftersom det är så individuellt vad folk tycker. För mig är alltid nettovinsten i längden det viktigaste. Men sen kan man ju självklart vara imponerad av snygga system, ett system med spikar på 2 st 5-oddsare är ju roligare att hänföras av än ett system med spik på 2 storfavoriter.
Jag kan också tycka att finalen ska förlängas till t ex 3 omgångar.
Jag har dock för mig att vi drog 1000 kr från nettot för de som inte lirade vissa omgångar förra året. Är dock inte helt säker.