Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-24, 18:03   #9
Semicolon

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Om det är som jag tror...så är köparen CG Technology! Dvs Cantor Gaming aka Investmentbanken (London/New York) Cantor Fitzgerald. De köpte upp sammanlagt 11 Las Vegas-baserade bookies 2009/2010 och har även kontor i Taiwan, Panama och Bahamas. De har länge varit på väg till Europa och försökt hitta olika vägar in. Jag har gjort en del jobb åt dem tidigare. Om det nu är CG som är köpare så blir det säkerligen ingen försämring vad gäller limits, snarare tvärtom...
Cc, you are the man. Vad tänker du om den typ av "point of consumption tax" som tillämpas i UK, skulle den inte i praktiken göra det omöjligt att bedriva någon form av low margin - high volume book riktad mot en brittisk marknad? Det måste väl gälla även för CG Tech?

Såg att WH eventuellt tänkte dra den brittiska staten till EG-domstolen, men sådant där vet man ju aldrig. Jag hade för mig att point of consumption bara skulle gälla för offshore-böcker, men ju mer jag sätter mig in i det desto mer övertygad blir jag om att man även beskattar böcker som så att säga har sitt säte i UK på det sättet?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat