Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Jättebank imorgon är Rocket Zet om det inte vankas skoryck på Aristocat som det var snack om sist.
Överlägset bästa hästen och Erik kör, känns som den kombinationen brukar sluta i seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Only in its class däremot tycker jag borde vara omgångens största ihop med Didrik. Skoryck på den och med det facitet skolöst ska det bara vara kross imorrn!
|
Citat:
Ursprungligen postat av varulv
Ledningen tar Fredrik L, och den vinner från ledningen imorgon (om barfota runt om).
|
Intressanta analyser. Sånt jag gillar med ett travforum.
Omgången känns iskall för mig analysmässigt, men andra ser sig kunna finna lättlösta scenarion i en del avdelningar.
_____
AndyMart...gillar att gå rakt ut på hästar han gillar och där han ser passande motstånd och möjligt/troligt loppscenario framför sig.
När det kommer till häst får du medhåll av mig,
Rocket Zet lär göra ett riktigt strongt lopp.
Aristocat Boko är en häst som lurar på en seger om någon. Flera bra V75-starter i skymundan nu, då med bra avslutningar eller suttit fast som inlåst. Avslutat lika bra som Art on Line, vilket är vasst. Nu känns motståndet överkomligt, frånsett favoriten, jämfört med V75-loppen. (
Varulv instämmer nog?)
_____
Stekel... Att spika
Only In Its Class tilltalar inte mig. Det är en häst som inte visat någonting "extra" ännu i årets starter(
Jodå, ville allt avsluta senast å grundkapabel rackare!). Då grundas spikbeslutet helt på att allt är iordningställt på flera starters sikt. Jag som spelare vill helst se att form har gått att skönja i starter gjorda nyligen alternativt att motståndet är riktigt uselt. Dessutom är det väl få hästar med chans, så loppet går nog att köpa billigt(eller reducera in på fåtalet önskade hästar)?
(...
gjorde min analys i VI:e avdelningen, då jag tyckte det kändes som en utmaning. Tror det är ett bra lopp för stor gardering, men i omgångar där jag saknar känsla helt gällande spikar, brukar jag gå för budgetlösningen vid spel och sätta garderingar i lopp där jag når hyfsad kontroll på fåtal antal hästar.)
_____
varulv...tror du är inne på helt rätt spår. Det är ett mediokert gäng och hästen tar högst troligt spets.
Nu är jag inget fan av
Fredrik Laday, då han underpresterar rejält mellan varven och är extremt ojämn. En häst jag inte litar det minsta på.
Nu var det inget roligt upplopp senast heller(
Nog fanns det tidig lucka för hästen i rygg senast och med mer vaken kusk i sulkyn där, så är det tveksamt om segern bärgats?).
Motståndet är av sådan kaliber att garderingsalternativ känns svårt att urskilja. Det känns sunt att testa med hammaren, låta det bära eller brista.
Det är lätt hänt att svaga spikar kröker sig dock...
_____
Sådär, lite reflektioner.
Ser fram emot att se
4 Araw Hoss(V5:1). Vann väldigt enkelt senast, repris?