Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-27, 10:55   #14
Voltstart
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Fastnade för Djuses 6 Etosha Boko redan i debuten mot topphäst. Senast blev jag besviken när Mattias valde gå ner i rygg, istället för att ta dödens å tävla.
Jag förstår att han körde för hästens bästa på sikt, men bar tro om att ekipaget skulle vinna plättlätt. Fick därmed inget svar på huruvida hästen kunnat vinna oavsett resa?
Idag hoppas jag på att det ska tävlas. Det känns ordentligt klart.
_____
Samma tanke kan läggas runt 6 Caddie Hit i sista?
Jag gillar 8 Yoga Brick en del. Knappast bortglömd i tipsen och har bricka 8!
Startsnabb och kan hitta ner i rimlig position? Då finns en trevlig avslutning att tillgå efter ryggresa. Näst senast var hästen positionerad i fint slagläge in mot sista sväng, men gungade! Svårt att utläsa, men det kan ha varit vad som skiljde mellan seger och nolla i resultatraden.
_____

Instämmer om en häst i inlägg ovan. 5 Limoncelli har jag önskat in som ospelad tidigare här på forumet. Det finns god fart och förmåga i hästen.
Senaste vinsten sade egentligen ingenting, då motståndet var på gränsen till obefintligt.
Det är mer vissa insatser i skymundan, som talar för att hästen klarar av att konkurrera i lopp som dessa. Nu 4% och spelvärdet existerar fortfarande därmed. Ett trevligt streck.

_____

Jourasi vill jag ju hålla på, men läget är iskallt. Gedigna insatser såhär långt och motståndet blir nog värre framöver? Det borde bli en offensiv styrning här, trots Örjan(...eller kanske just därför!)?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat