Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Jag har för mig att vi hade en diskussion på twitter, där jag sa att det var fundamentalt fel att spela till omgångar som förra, enär risken för att endast 31 miljoner betalas ut av de 51 som är spelarnas återbetalning när skatten är dragen. I sämsta fall riskerar ju t o m endast 20 miljoner betalas ut om det blir dubbeljackpot.
Naturligtvis spelade inte mitt syndikat, enär vi spelar endast till omgångar med en viss möjlighet att ge minst 350 000.
Jag har sparat åtskilliga 100 000tals kronor för syndikatets räkning under årets lopp på att stå över tydliga favoritomgångar samt norrlands omgångar(ofta samma sak)
|
Regel nr 1 med ATG:s jackpotregler, nu när V7 inte finns, är ju att aldrig lämna in rader där 5/6r-potten riskerar frysa inne. Att avstå helt känns (oftast) onödigt då det inte 100% vinstchans för rader där det blir jackpot på 5/6-rätt eller för övr överspelade rader. Men att betala för rader det skulle bli jackpot på är mycket dumt. De vanliga 35% I avdrag räcker gott och väl och är svåra nog att överbrygga kunskapsmässigt. Bättre då spela mindre antal rader som flerbong om man tror det blir låg utdelning, men som sagt ändå strunta i de rader som lämnats in av för många spelare. Men visst, många av raderna med låg utdelning är överspelade sett till deras chans att bli vinnande raden även om det inte blir jackpot.
Under omgångar där det är jackpottillskott så blir genomsnittliga väntevärdet självfallet bättre. Då finns ju inga rader med 75% spelavdrag längre som exempel.