Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-28, 06:05   #174
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Orutinerad kusk i sammanhanget får allt serverat?

Jag har spånat mig fram till, genom klassisk badkarsanalys, att det är Riccardo Bianchi:s tur att defilera hem lopp ifrån spets!

När det kommer till avdelning IV, så måste jag nämna att favoriten 12 Scarpia visat fartresurser och varit fin. Spåret och den anledningen att hästen visar mycket galopptendenser gör ändå att jag har svårt att ta till mig favoritskapet.

Jag gillade nr 6 Calvados In som mest måttligt inledningsvis av tävlingskarriären. Tipssnacket var hett runt kusen inför tävlingsstarten.
Först när hästen sedan vann den 6/12 gillade jag vad jag såg, men höjde endast en aning på ögonbrynet vid det tillfället.
Det var sedan vid starten efter jag reagerade på att hästen åstadkommit två härliga segerryck och lämnat motståndarna på tilltalande vis. Det är ju i min smak det här, var genast tanken! Senast fick hästen inget fäste, så den starten glömmer vi.

Conrads 5 Breidabliks G.T. visade härlig tåga över upploppet ifrån ledningen vid senaste vinsten, så den vill jag inte se startsnabbhet ifrån.

Min tanke är att Örjan eller Johan kan ta spets initialt. Vad jag tror är att de faktiskt önskar söka rygg på Calvados In, just för att de båda hemmatränarna Johan och Peter högst troligt har sett segerloppen?
I min värld får ekipaget som hamnar utvändigt om Calvados In ytterst svårt att hänga med när tempot dras upp på sluttampen, vilket talar för lucka ifrån vinnarhålet...

Jag bär tro om att hästen kan visa sig "bara vara bäst", baserat på avslutningarna vid nämnda vinster.(Grattis då till Örjan eller Johan som kan snålåka i rygg fram till 2:a-platsen med flämtande och mycket trött häst i tömmarna!)
Rätt obefintlig risk att Örjan eller Johan eller någon annan proffskusk släpper spets på V7 med en hysad häst till Bianchi om hästen han kör inte ens är favorit.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat