Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Om man skall leta bortglömda med spelvärde idag så har jag vaskat fram några som jag tycker spelarkollektivet bedömer lite fel.
V75-1: 11 Nok'en Fräkkert som verkar ha fin form, men är helt bortglömd.
V75-2: 7 Man Winner har form, och 8 Ribery med Ville Karhulahti behöver inte vara med i tokkörningen som det säkert blir, då kan en formstark upploppsspurt räcka hela vägen fram.
V75-3: 11 Montgomery Hill håller formen i topp, och står på tur för en seger.
V75-4: 1 Delicious Brown är orutinerad, men har form. Örjan upp.
V75-5: 5 Boogie Man har alla glömt bort, varför då?
V75-6: 7 Ark Went In kommer med ett staket, men ratas ändå av spelarna. 9 Young Farmer har mycket fin form, men har nästan inga streck ändå.
V75-7: 6 Aroma Grim med Johan Untersteiner, på hemmaplan med en formstark häst, och knappt 4%???
|
Absolut, håller med i många av dina korn. Men som sagt, det är dina subjektiva bedömningar. Jag skulle nog kunna hitta 1-2 hästar i varje lopp och motivera varför de är för lågt streckade.
Som du mycket riktigt påpekade tidigare, inga breddhästar med. Vilket gör att det för första gången på länge blir lite mer spekulerande och analyserande. I många lopp kan flertalet hästar vinna med rätt resa, så har det ju absolut inte varit tidigare i vinter på de stora streckspelen.
Nok'en Fräkkert, Delicious Brown och Young Farmer kommer högt upp i min ranking.
Man Winner och Ark Went In kommer med på sluttampen. De andra ratar jag.
Boogie Man har jag missat så den får jag ta mig en titt på, MILJONHÄSTEN kanske