Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-02, 23:18   #18
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Känslan när Raffe, Nybrink eller nån av de andra skriker ut hästen som är ens eget speldrag, även om det inte händer allt för ofta, är ju en av de allra värsta. Helt obegripligt att folk faktiskt lyssnar på de tomtarna och att det påverkar oddsen. Granskas Raffe kräver jag att de kollar hur många av hans spikar som är Berghs hästar, måste vara minst hälften...

För min del får de dock gärna fortsätta att vilseleda korkade spelare, det gynnar ju oss som är pålästa och kan våra travhästar...
Väldigt enkelt det där egentligen, ställ dig på gatan och titta uppåt och säg att det händer något väldigt osannolikt där uppe så kan du ge dig fan på att de flesta blickar uppåt.

Nja det var väl en dålig liknelse förresten, om än inte helt fel...

En mycket bättre bild av det hela däremot är väl att folk kanske sitter och funderar mellan att spela två hästar i ett lopp. När man då hör någon nämna något positivt om den ena av dem så viker man i minsta motståndets väg. Att oddset kommer gå rakt ner i källaren hinner man inte tänka, det sprätts iväg ett spel av reptilhjärnan på ett kick innan de stängt toton. Inte konstigare än att du ska ha spagetti på butiken och helt enkelt väljer den du hört jingeln om på radion när du kommer till hyllan där två fabrikat står bredvid varandra. Vi är lättledda jävlar allihopa, och det krävs träning och en god portion självinsikt om att man fungerar så för att kunna stå emot sånt där.

Om jag sitter och funderar på att lira en häst som plötsligt börjar haussas på tv/live strax innan start så avstår jag helt enkelt. Finns inte en chans att veta hur mycket värdet kommer slaktas, men man kan nästan vara säker på att det kryper under 0-strecket! Och att då i brådrasket dra ett motbud ur arslet är nästan lika dumt, blir ett oöverlagt och dåligt spel.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat