Citat:
Ursprungligen postat av Apetass
|
Travkonsultens jämförelser rör väl antal vinnande tipsettor?
Det är utdrag från en tävling som passar om du rankar efter högsta vinstchans, men långsiktigt framgångsrikt spel handlar som de flesta vet om andra saker i första hand. Men visst, att ligga i topp i den tävlingen år efter år visar på kompetens.

Jag har f.ö läst böckerna för några år sen och layout och språket gör dem svårgenomträngliga. Han har flera bra poänger och visar ju framförallt på vilka variabler som spelarna alltid överskattar.
När det kommer till hans sätt att analysera och förklara det travet, förvillande, vill kalla reduceringar gillar jag inte angreppssättet. Jag tror inte att idéen om att finna någon standardmodell baserad på historiska utfall är den bästa. Den bästa reduceringen är kort och gott den som väljer ut de rader man vill välja ut.
Den dag, för den kommer, då massan på riktigt förstår att urvalsobjektet är rader och inte enskilda hästar kommer mycket förändras mot idag. Då kanske vi slipper många av de märkliga beskrivningar vi idag kan läsa om vad reducerade system är för något?
Kanske slipper vi se kontinuerliga och kategoriska variabler uppfinnas om och om igen och bakas in under märkliga namn på dessa s.k reduceringar också? Ungefär som när Amerika slutade upptäckas efter att Columbus seglat fel.