Ruskigt fina lopp och Åke har sannerligen en imponerande skara hästar inkvalade denna gång! Mest uppseendeväckande när det gäller hans starter är att han väljer Conrads Garland före Youpie i bronsfinalen (som för övrigt måste vara den mest högklassiga på mycket mycket länge). Det känns hursomhelst som att dessa två höjer sig över resten den här gången. Att han väljer Lexington Ås i klass 2 känns också lite konstigt. Vi får se hur han resonerar.
Harper Hanovers är som vanligt ett jätteintressant och roligt lopp, även om jag tycker att nivån kunde ha varit lite högre. Jag undrar om inte Yarrah Boko kan ta det i år, men det känns spontant öppet och det är inte självklart vem som blir favorittippad. Bergh lär väl bli hårt spelad, men han strular ju till det oftare än Ludde så det känns inte som något att luta sig emot.
Stoeliten är högklassig och känns ovanligt svårlöst, trots att det rör sig om kort distans.
Lärlingsloppet verkar vidöppet, hittar man spiken där kan man skatta sig lycklig.
I Silver sticker väl Rakas, Chimall T.T. och S.J.'s Otto ut lite, och jag har feeling för att Rakas spets och slut kan vara segerreceptet precis som förra gången.
Yukon Boko känns som en bra chansspik om han inte blir stor favorit (har en känsla av att han blir knapp favorit eller möjligen en hårt spelad andrahandare).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|