Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-05, 23:11   #85
hoola

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
He, he...ibland blir det överkurs hur man än vrider och vänder på det!

Kolla igenom Örjans lopp i större sammanhang under ett decennium, allt ifrån storlopp till olika årgångsfinaler, så fattar du!
Han är absolut en av de absolut bästa kuskarna. Taktiskt förmodligen den främste, som samtidigt nått resultaten som eftersträvas.

Vad gäller skillnader beträffande loppen, så möter Maharajah de bästa som finns med osäkerhet runt formen. Dessutom har han inte lyckats vinna loppet vid flera försök tidigare, då vid tuffare upplägg.

Dagens lopp saknar bra motståndare, får vi väl ändå anse? Hästen i fråga får en fördelaktig resa i andra ut, så det väl bara att ställa på när det är dax? Om man är segersugen vill säga. Endast hästen i spets såg pigg ut, så den kanske behövde sig en liten tryckare in mot mål helst?

Jag tror inte Jansson valt den styrningen med Dennis i V:e iallafall. Styrkeförhållandena kändes motsvarande för loppen Möjligtvis dolde där sig en enstaka häst som kunde tänkas konkurrera, de andra riskerade som mest att vara ivägen...

Ungefär så. Trav är trav!
Nu handlade det inte om jämförelse mellan de två kuskarna i stort utan taktikvalet i två specifika lopp - vinnarhållet och hoppas på lucka.Exakt detsamma! I mitt tycke fel att i det ena fallet beskriva det som feltänkt (fast det gick ändå) och i det andra ett genidrag, bara för att det var Örjan.
Dessutom bland alla nu verksamma kuskar föredrar jag Björn Goop framför Örjan. Men det är klart - smaken är som baken!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat