Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-06, 09:04   #77
Greenstar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

Korta tankar inför morgondagen:

Avd 1: On Hold seg senast, lär gått framåt med lopp i kroppen, blir släppt till ledning tidigt?
Queasy är väl den som skulle kunna utmana om spets vid laddning, men tveksamt om han vill ha On Hold tryckandes i dödens om han skulle köras där...tror även att han släpper och är nöjd med "hålet" och således anser jag att On Hold är en bra spik att inleda med. Vettig tvilling till 2,5-3 ggr att inleda med dessutom?

Avd 2: Quick On The Draw är bästa hästen, men även den knepigaste. Att köpa henne som favorit är lika säkert som att luta sig mot ett duschdraperi....med på lappen, men garderas i första hand med Caddie Heart som bör gått framåt rejält med loppet senast, samt Tequila Palema som värmde fint senast. Skor på nu och felfri avgång är mer trolig. Kul drag!

Avd 3: Finns två hästar som kan vinna detta "guldlopp". FDG spetsar och får RW över sig tidigt och sedan gör dessa upp. Har ändå mer feeling för RW efter intrycket senast och tar ställning för denne, SPIK!

Avd 4: Ojömnt lopp där jag tar ställning för Västerbo Carrera som har varit klart förbättrad på slutet och möter ingen Ready For More den här gången och jag tror att han tidigt sitter i ledningen och stannar där hela vägen. Ramla inte ur Sören!!

Avd 5: Öppet kallblodslopp, heltäcker nog. Roligast är Stark (leder länge) samt Alfie med årets kuskplus(?). Båda till singel% just nu men oerhört öppet som sagt...

Avd 6: Super Otto hade nog vunnit utan galoppen senast, tidig imorgon. Diego M Boko blandar och ger, inte rolig som hårt betrodd. Rebellion tvåa utan galopp senast, men blandar och ger och den står jag över som relativt hårt spelad imorgon. Rysaren är Fashion Diva som kan få ett fint lopp imorgon och har kapacitet att blanda sig i striden.

Avd 7: Sebastian Sund bra senast, täta starter=? för denna lite småknepiga häst. Med på lappen, men det finns två andra som hamnar före i ranken: So Gå Hero har vunnit okörd tre starter i rad och har inte visat botten ännu. Ser rejäl ut och här tror jag på offensivt upplägg och bra chans. Vill dock gärna ha med Espirit Boko som lämpligt nog vara tvåa senast och stor klockrent inne i loppet (150kr under gränsen) och som det låter så ska det ryckas skor runt om imorgon och då kan det vara röd och vit kusk som sätter punkt på omgången längst ut i banan!

God Tur!
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat