Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-08, 14:06   #27
Brain

Brains avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Nu är jag sen barnsben skadligt torterad av slumpen och sannolikheter ska sägas. Men är det inte tufft att utifrån en enskild omgång säga att man är tre ggr bättre än ATG-spelarna?

De sanna vinstchanserna på hästarna kanske var 50-50-50-50-50-50-50 eller varför inte 3-3-3-3-3-3-3? Det är okända sannolikheter ni och många av oss andra försöker gissa och även om man kan jämföra mot någon extern sannolikhetsmodell så tycker jag själv att utvärderingar av en enskild omgångs vinstchanser är vanskligt.

Men jag tycker ni är rätt på det rent metodikmässigt och ert sätt att spela är en av grundpelarna i det som Strappa i en annan tråd här så bra döpt till Rabattspelarnas (ATG:s robotar) metoder. Lycka till!

Handlar inte allt spel om sannolikheter?
1,7 gånger bättre än ATG-spelarna på procenten den här omgången betyder inte att man är det varje omgång.

De verkliga sannolikheterna till vinst för varje häst kan vi naturligtvis inte veta. Men alla gör vi en bedömning så gott vi förmår. Spel på travet är inte ett rent lotteri. Alla hästar till start har knappast lika stor vinstchans.