Nu är säsongens andra World Tour-tävling, Paris-Nice igång.
| 2015-03-08 14:40 | Paris-Nice 2015 | Rui Costa (GC) vs Simon Spilak (GC) |
1 |
FT |
5.98 |
1.710 |
Först ett spel för totalen. Var bara tvungen att plocka Costa till detta odds. Costa kom tvåa förra året, men har en stor fördel på den sista etappens bergtempo, i vilka han brukar vara mycket stark. Spilak är inte oäven, men Costa bör vinna relativt enkelt.
Paris-Nice startade med en prolog idag, och Costa lyckades få en 11 sekunder ledning över Spilak.

Etapp 1
Platt spurtetapp, och jag har hittat ett intressant spel.
| 2015-03-09 11:00 | Paris-Nice 2015 | Niccolo Bonifazio (Stage 1) vs Moreno Hofland (Stage 1) |
2 |
FT |
3.54 |
2.200 |
Jag är tveksam om Bonifazio skall vara en sådan stor favorit på en platt etapp. Han vann visserligen en endagarstävling nyligen, men det var betydligt tuffare än denna etapp.
Och sedan är oklart för mig vem som kommer att bli Lampres huvudspurtare, blir det Davide Cimolai eller Bonifazio?
Hofland kommer till Paris-Nice
motiverad:
Citat:
More is expected from me since my good results during last year’s spring races,” Hofland said. “I have to keep improving my level, which is happening, fortunately. I had a good winter with enough training. I was at the level I wanted to be at for the start of the season. It’s a pity when you have a little setback, but that’s part of the job.
“I examined the profile of Paris-Nice and in the first three stages and stage five, there are chances for me. It would be nice if I can win a stage like last year. Let the race to the sun bring me sunshine after this cloudy period.
|
En taggad Hofland bör kunna slå Bonifazio, och tycker därför att oddset inte är helt korrekt. Värdet ligger definitivt på Hofland, och väljer därför att spela honom.