Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-09, 00:35   #4
overpace
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Nya regler för V75-Tillsammans ger möjlighet till fler kuponger. Så jag har ändrat andelspriset till 1800 kronor (300 kr i vart och ett av sex lag).

Jag har bestämt mig för att spela V75 endast på detta sätt. Flerbongar eller mindre system tror jag inte på. Min tidshorisont är ganska lång för V75. Det kommer att vara rätt sätt att spela på några års sikt.

När jag lirar så blir det samma insats varje gång=10 andelar. Eftersom jag gärna ser ännu större system får alla som tycker systemet ser vettigt ut vara med. Systemen kan se lite olika ut. Ingen förutbestämd systemprincip, alltså, utan "återkommande engångslir".

En annan fördel för mig med detta upplägg är att, så småningom kan andra med bra ideer för ett stort system också lägga ett systemförslag. Då behöver man inte ens göra grovjobbet!

Jag begriper ju att det inte kommer att vara någon rusning efter andelar i början. Normalt blir väl folk intresserade först efter en vinst. Vore bättre att tänka till före vinsten.

Kan bli spel på lördag men det beror ju helt på vilken info som kommer och hur procenten sitter. Annars ligger det nog väl till för Momarken om två veckor. Brukar sällan bli lätt där.

Om jag spelar kommer jag att visa upp ett preliminärt system på fredag, så att eventuella intresserade kan få en liten förvarning. Ett definitivt system kommer att presenteras lördag kl 11. Det kommer att vara på 35000-40000 rader. Om ingen annan hoppar på så lämnar jag in på egen hand via Jokerfil. Om någon tecknar en andel så lämnas systemet in på V75-Tillsammans. Tecknas mer än en andel så förstärks systemet i garderingsloppen. Deadline för anmälan till systemet blir 12.45. Sedan behöver jag lite tid att skriva ut kupongerna så jämnt som möjligt över de sex lagen och även ha en tidsmarginal för oförutsedda händelser.

Om någon blir intresserad bör ni anmäla er senast på fredag. Finns inget som helst krav på deltagande i de enskilda systemen bara för att man är medlem i bolaget. Men det är ju lite smidigt att vara medlem i god tid om man nu skulle vilja köpa en andel. I princip kan man nog vara medlem ett bra tag utan att vara med på systemen. Behövs nog ett ganska häftigt tillslag för att det ska bli rusning till bolaget!

Senast redigerad av overpace den 2015-03-09 klockan 00:43.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat