Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Javisst. Men varför räcker inte 100%?
Det är ju rimligt att veta vilken nivå som är breakeven om man ska kunna välja ut "rätt rader".
OT: Att trådarna ( rättmätigt ) får en del uppmärksamhet beror på att "grundtänket" är innovativt och intressant. För egen del vill jag "korsförhöra" BRAIN lite innan jag satsar några pengar på upplägget.
|
Jag har läst tråden och har ändå svårt att bena ut vad ni pysslar med här, men du brukar vara bra på att bryta ner sådana saker och förklara det kort och kärnfullt. Så jag hoppas du kan klargöra.
Har jag förstått rätt om jag tror att det syftar till att man gör en mycket stor ram och sätter en bedömd vinstchans på varje häst och sedan är systemet tänkt att spegla den värdering man gjort rätt upp och ner (=en heeeeerrans massa kuponger om man gjort en stor ram). Sen kommer man till den grannlaga uppgiften att koka ner det megasystemet till en lämplig kostnad på ett lämpligt sätt. Alltså välja de 2000 lämpligaste raderna (om man ska spela V6) som har en bra mix mellan övervärde/acceptabel varians?