Ämne: v64 BOLLNÄS
Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-10, 00:39   #69
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det kan inte vara många i så fall. Två saker framförallt talar emot att det skulle gå att få spelkassan att växa långsiktigt genom att spela på allt

1. De höga spelavdragen
2. Slumpfaktorn. Allt går inte att räkna ut oavsett hur skicklig man är. Slumpfaktorn blir större om man spelar på allt och inte bara på de lopp/hästar där man är påläst rejält och hittar saker som gör loppet/hästen intressant spelmässigt. Normalt är också slumpfaktorn (det kan hända saker som inte gör att räkna ut på förhand) betydligt högre i ett 0 lopp för treåringar i mars jämfört med i gulddivisionen på V75.
Samtidigt ger information och travöga klart högre edge i treåringsloppet jämfört med gulddivisionen. Om man håller hög kvantitet så behöver man heller inte ha samma avkastning på pengarna. Men sen är begreppet spela på allt relativt. Givetvis menar jag inte att man spelar på ALLT. När det kommer till streckspel försöker jag dock själv i alla fall att inte vara i för många potter och kladda. Finns många som spelar klart mer än vad jag gör.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat