Lira inget system utan Super Photo Bood nu då gott folk! Missade sexan på Örebro sist för att den tappstartade, spurtade kanonbra efter det och var bara för sent ute. Omgångens i särklass sämsta favorit är med i loppet också, en fyraåring som inte startat på ett halvår, bara gjort fyra starter och har 4 i volt. Tränare och kusk i all hära men mer ohet än så blir man knappast! Trick Express i samma lopp är också ett måstestreck, mycket bättre än raden. De är lite påpassade de här två, men fortfarande mycket spelvärda skulle jag säga.
Champ Walk in är väl ingen väldigt överlägsen häst, men uppgiften ser onekligen bra ut. Förutom frågetecknet för vad Adrian hittar på är väl risken överhängande att de ger loppet till favoriten mer eller mindre. Skymaster jättebetrodd från spår 12 förstår jag inte riktigt, comebackande hästar brukar oftast underskattas men här är det tvärtom.
I sista loppet är också Flemming från högsta möjliga spårnummer hårt betrodd. Mer motiverat här med tanke på två strykningar, dokumenterad form och bättre häst men scenario 1 att PU tar ledningen och stannar där i mål ser jag som troligast faktiskt. Jag låser på två, spikar man ska man gå på spetshästen!
Barfotadansaren Eternity Of Joy i tredje ser väl för övrigt ut att vara intressantaste "utrustningsvärde-vinnaren".
Optimala spår på favoriterna, blir en liten multibong med spik på de tre stora och kort i övriga lopp. Plus:
1: Spik 5
2: Målar med utgång 5 / spik 5
3: Målar med utgång 3,4 / går kort på 3,4,7
4: 4,8,10,14
5: Spik 5 / målar
6: 6,11