Ämne: v64 UMÅKER
Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-12, 23:13   #62
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nu skall jag avsluta kvällen med att göra något jag inte trodde var möjligt, jag skall ta både Robin Hedström och ATG i försvar. Att man avslutade Hanssons kontrakt berodde på att han satt på två stolar. Att ena stunden gå runt i ATG:s korridorer och snappa upp företagshalvhemligheter för att nästa stund publicera dem i en kvällstidning funkar inte. Jag tror inte att någon skulle gjort annorlunda i det läget.

Nästa grej är att Kanal 75 inte betalar sina kringflängande reportrar särskilt mycket. De som håller på med vardagssändningarna får helt enkelt lov att jobba som grisar för att få det hela att gå ihop. Familjelivet blir noll och intet, och det kräver ett psyke som Ulf Ohlsson för att orka med att vara överallt dag efter dag. Jag tror inte att någon på Sharps skulle göra det bättre... Det blir många ungas instegsport till media, och jag tycker väl inte att Robin är sämre än t.ex. Carina Axroth, Professorn, Sven & Bennys badmössor, Malla, Kajsa Gustafsson eller den alltid så sömniga Peter Andersson. Jag är dock av den åsikten att Robin skulle göra bättre ifrån sig om vi fick höra banreferenten under loppen, så han fick vila sin röst och låta hjärnan komma ikapp. Men det är ju inte Robin som bestämmer att han skall referera. Vi måste skjuta rätt gubbe, och skrämmer vi iväg Robin bedömer jag det till runt 50% sannolikhet att det blir en sämre ersättare.
Är det kanske inte så att ATG/K75 siktar för högt i vardagssändningarna?

För egen del skulle jag vara mer än nöjd med respektive banas intern-TV + banreferenten. Man skulle kunna tänka sig att banorna fick ett litet tillskott från ATG/K75 för att komplettera upp stallbacksbevakningen istället.

Jag kan inte tänka mig att det skulle bli märkbart sämre. Dessutom skulle man på det sättet även kunna göra sändningarna valbara. Idag anges utökat personalbehov som ett argument emot att kunna få välja bana själv.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat