. I detta fall lär det inte spela någon roll om Raffinos går barfota eller inte. Det är en mycket bra häst som kommer gynnas av den förmodade hårda startrusningen. Hade helst sett en regntung bana med hård vind då det finns ganska många fina hästar från byngliga lägen i flera lopp.
Solen har dock strålat i stor sätt hela veckan i Eskilstuna så det blir nog en ganska snabb bana med sommarkaraktär vilket brukar betyda speedway på Sundbyholm. Brukar vara svårt att ta något bakifrån men kanske kan bli ett par bakspår denna gång om de kör alltför illa där framme.
Har bara tittat lite snabbt då jag troligen kommer att avstå spel men det ser som vanligt ut att bli några spets och slutsegrar. De som jag ser har störst chans att leda runt om är
Stepping for Money. Snabb ut och storfavorit. Brukar betyda promenad i parken.
Hästen har vilat en kortis så jag vet inte om jag skulle lita helhjärtat på vinst ändå även om det ser mycket bra ut på förhand.
I nuläget tycker jag nog att Exklusive Zon är ett roligt streck om man vill gardera. Har sett väldigt formstark ut i de 2 senaste. Även Bubbly har fin form och kommer att satsa på rygg ledaren. Med lucka kanske den kan vissla till.
Även andra loppet är det störst chans att Zonguldak leder det här runt om men hästen är varken jämn eller att lita på så kanske ingen superspik men är den som senast så är den såklart ensam i loppet. Finns många fina djur bakom för den som tror att Zonguldak är sig själv igen.
3dje loppet tycker jag också att det lutar år spets och slut för No Gelt face. Ingen spetsgaranti kanske men mycket troligt att den sitter i spets och då blir den inte lätt att plocka ner. Finns fina djur i startlistan men störst vinstchans borde Lugauer ha. Trodde den skulle bli ganska stor favorit men verkar bli spelbar.
5e är också ganska troligt att det blir spets och slut. Renda LB avslutade bra från rygg ledaren näst senast och var helt grym senast. Är spetsfavorit och trots att den möter hästar som är bättre så tror jag att den blir ytterst svårfångad.
Kvar är 3 lopp var av i ett startar Digital Ink.
Lopp 6 och 7 kan vara öppna om nu inte Research och West Wing bara är för bra men det kommer laddas från höger och vänster här tror jag och det finns många kantbollar. Vilda Tigern har väl aldrig vart så bra som senast. Nu visserligen bortlottad men som loppet ser ut att bli tycker jag inte att den är chanslös och ser den som för lite spelad.
Summa summarum tycker jag att de mest spelvärda spikarna är No Gelt Face och Renda L.B. Säkraste vinnaren borde vara Digital Ink.
Roligaste dragen får bli Exklusive Zon och Vilda Tigern Jack.
Det var mina tankar. Inget facit och inget djupgrottande bakom.
Senast redigerad av draken den 2015-03-13 klockan 12:48.
|