Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-14, 11:16   #81
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag har varit en flitig förespråkare av Dennis De Castella i mina inlägg tidigare.
Idag går jag åt det motsatta hållet.

Du har garderingslopp i III:e och tar ej med 12 Mellby Cheeky?
Jag vill mena på att häst mot häst, så befinner sig Mellby än så länge klart före Dennis.
Det gick tydligt att urskilja vid Dennis 3:e-plats nyligen.
Istället var det Mellby som föll precis, efter en storstilad insats mot bra häst. Dennis hade inte skuggan av en chans mot dessa två.
Löpningsförloppet blev liknande som om att Dennis haft framspår och Mellby bakspår.
Därmed ska Mellby vara betydligt mer spelad än Dennis idag, trots handikappad av sämre startspår.
Jag kan inte se Dennis stå emot om han nu inte ökat på sin snabbhet rejält.

Mellby Cheeky tycker jag istället kommer väldigt tidigt i detta lopp, då han är riktigt rejäl för klassen. Är inte den speedigaste sorten kanske, men det där har förbättrats avsevärt. Faktum är att det varit många trevliga avslutningar som bitit bra den senaste tiden.
Det var en riktigt bra häst som vann loppet den där gången i en ren speedduell, Blue Star Champion.

Det vore synd att åka i ett garderingslopp om det hänger på att Dennis ska ha behövt hålla Mellby ifrån sig. Jag har för dagen svårt att hålla det scenariot för troligt.
Cheeky har nog den bättre vinstchansen av de två som du säger, men jag tror inte det är med några stora marginaler. Nu spelad dubbelt så hårt och jag ser det som ett överspel.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat