Lördagstankar
Avd.1
3 Stepping For Money 59% är väldigt stor favorit! Har jättebra vinstchans från spets och ofta inleds omgången av en favorit men då et där så kraftiga plus på några helt ostreckade vill jag försöka välta! 7 Arbys Amalia 3% är det mesta sagt om! Maken till positiva saker som talar för hästen har sällan skådats! Nedstruken två spår! Man gör allt som går för prestationshöjande utrustningsåtgärder! 5 av 5 på banan! Vore tjänstefel att spricka på sådan info! Låter även påställt på 10 Snowflake Goj 2%! Den brukar gå bra direkt efter vila så även den är intressant! Hemmaekipaget 1 Bubbly har ställt iordning! Speedig liten rackare med fint smygläge! Tror den inte är hög nog i detta sammanhang men om lucka och kortspeed...? Se upp! 3%! 9 Felicia V.E. till 7% är också frestande på ren kapacitet och stall/kusk! 4 Wingait Ida schasar jag helt oavsett information! Maken till ickevinnare finner man bara i kraken som hoppade bort sig igår...
Avd.2
Vinna eller försvinna!? Tror 4 Zonguldak bara vinner igen med Goop! Även den tunga vägen! 2 Finish Future, 3 Fantoccini och inte minst 5 Zinedine Bob ser till att Goop myser efter 1.09 första 500 och sedan glider han fram och övertar! S.O.S skriker vi då!!
Avd.3
Funderade först på ett fräckt lås här! Förstår inte hur
3 Dennis De Castella enbart är streckad på 7%!?
Folkhälsan sviktar! Ge fan i flaskan! Folk är fulla! Hästen har fruktansvärd skalle och formen pekar fortfarande i zenit liksom hästens utveckling! Den var okörd sist och Jansson har ett smaskigt läge... KLAR förstahäst!
Lika klar andrahäst (hade varit tvärtom med ombytta lägen!) är 12 Mellby Cheeky 14%! Jösses så den såg ut sist! Jag blir inte förvånad om Örjan bara glider fram i dödens och pissar på dom! Min dunka-dunka-tvilling idag!
Om fler bör man såklart ta med 1 No Gelt Face 19% på spetsläge och kapacitet, 6 Cosmo Light 7% på form och 7 Royal Prince 20% på Goop och gott rykte liksom 9 Nose Gear!
Avd.4
6 Digital Ink har såklart bra vinstchans men till 78%!!? Nääää.... då garderar jag gärna! 4 Riff Kronos 10% borde vara minst 25%! Den bleka insatsen sist bidrar nog till dagens övervärde och det ska vi profitera på! En Riff i högform som har kontakt med Inken speedar ner den alla dagar i veckan! 5 Luckycharm Hanover 4% behöver kanske växa in lite mer i Guld men åker med till dagens procent på kapacitet! 7 Dreams Take Time 3% är ett måste! OM du är en av dom dyngraka kan du ju alltid plita ner ett fantasy-streck på 1 Montgomery Gel på läget... 1% på den från bricka ett är sinnessjukt...
Avd.5
2 Renda L.B. 31% spikade jag sist och då var den helt otrolig. Vill se den göra två bra lopp i rad innan jag spikar på V75 men chans har den! 5 Reims Gasti 21% såg ut som en miljon sist och nu mogen vinna med lopp i kroppen! KRAFTIGT KUSKPLUS

! 9 Seven Jersey 16% kan gå hur fort som helst en bit! Måstestreck! Om man visste att Tino satt i andra-tredje ut vore det ett spikbud till och med! Två härligt understreckade tidiga bud är 4 Offshore Star 6% som haft toppform en längre tid och nu har läge samt 10 Eklas Superior 3% som idag går barfota runt om och var TT´s drag sist! SE UPP!!
Avd.6
7 Research kanske bara bombar runt dom på en 11-tid men bricka sju med Susanne Österberg...? Njaaa... Jag måste bara gardera med 10 Raffinos 13% som Örjan finåker med fram till upploppet och då får Susanne inte ha vinglat allt för mycket första varvet! BARFOTA RUNT OM på Raffinos! SE UPP!!
Avd.7
Förstahäst är Takter och 2 Angelo Am från fint läge! 7% är ett jävla skämt! Dock låter det väldigt påställt på 10 West Wing så jag dubblar med den! Bakom känns det som helgardering inte är någon dum idé...
Lycka till!
Avd.5