Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-25, 16:35   #14
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av razzey Visa inlägg
jag tror inte att SD kommer in i riksdagen. dom nådde klimax när Åkesson skickade in sin debattartikel i Aftonbladet och fick en viss opinion med sig, men efterhand så har sympatierna uteblivet och risdagspärren allt för långt nu tycker jag. SD kommer bli synade av de resterande nuvarande 7 riksdagspartierna som kommer lägga ner mycket energi på att hålla ute SD från politiska debatter osv, och detta kommer missgynna dom, tro mig dom kommer inte att bli "martyrer" eller något i den stilen.

De senaste siffrorna visar nu att SD går under 4%/12%(sällsynt via valkretsar) spärren vilket stödjer min lilla hemmagjorda teori, tankar och synpunkter ?
Har ytterligare ett argument till att SD missar riksdagen och det är att det är så jämnt mellan blocken. Detta gör att folk som tvekar på om dom ska rösta på etablerade partier eller SD gör att man väljer de etablerade i första hand för att hjälpa "sitt gamla block".
Tror precis som du - SD missar riksdagen (och definitivt inte via 12%-spärren heller).
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat