Citat:
Ursprungligen postat av olle
Ja, men du sysslar väl med travet på heltid. Hade jag gjort det hade jag nog också tyckt så. Men 99 procent av dom som spelar V75 är inte yrkesspelare och de flesta har jobb och familjer. Då finns det inte en chans att vara så seriös med lördagens V75a att man skaffar sig egen koll på alla de drygt 50 norska eller danska hästar som startar via norska lopparkiv och annat. Det kräver helt enkelt för mycket tid. Lösningen för alla som alltid spelar V75 oavsett var det går och oavsett vad som startar blir att läsa andras tips. Det gör å andra sidan en stor del av spelarna alla lördagar, men då har man i alla fall en fair chans att själv sätta sig in i omgångarna även som hobbylirare med begränsade tidsresurser.
|
De flesta som väljer att sitta och skriva dagarna i enda på ett travspelsforum lägger nog mer tid än kollektivet. Alltså bör det inte bara vara jag, utan också de flesta här som är mer pålästa än gemene man, som har ett intresse om att kunna få avkastning på tiden man lägger. Med tanke på hur dålig koll de flesta har som kommer spela till helgens V75 så krävs det inte heller den mängd av tid som du menar för att skaffa sig en edge. Det tar minst lika lång tid att försöka hitta något som sticker ut i lopp där alla vet allt om hästarna som startar skulle jag vilja påstå.