Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-18, 17:21   #13
Apetass

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 224
Standard

Jag håller med om att rådatat är/verkar bra, men jag vill komma ner några nivåer i den statistiska analysen.

Hur ofta vinner en häst från spår 5?

Hur ofta har hästen med spår 5 i detta lopp vunnit lopp från spår 5 eller framspår?

Hur ofta har hästen med spår 5 i detta lopp vunnit lopp från spår 5 eller framspår på rådande distans?

Hur ofta har hästen med spår 5 i detta lopp vunnit lopp från spår 5 eller framspår på rådande distans med en kusk som vunnit färre än 10% av årets lopp hittills?

Etc. i oändlighet.

----
Alternativet är ett tränat travöga (vilket jag inte har) och sedan använda statistiken när man tvekar? Såg på en av Chrilles V75-genomgångar, där han påstod att trav var lika med minne. Det verkar som att det är så proffsgubbarna vunnit sina storvinster. Dom vet hur bra hästarna är eftersom dom sett extremt massa lopp och kan köra loppet i badkaret. Spelar väl ingen roll om hästen vunnit 4/5 när den tävlat mot My Little Ponny?
---
Behöver Björnkollen bli betaltjänst för att ordvitsen ska funkar? Gillar Goop, men skulle vara intressant att se STATISTIK för hur ofta han vinner. Han kör ju ganska bananas spikar ibland, vilket inte går att klanka ner på.

Senast redigerad av Apetass den 2015-03-18 klockan 17:22.
Apetass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat