Statistikbibeln är helt ok, travkonsultens böcker innehåller en del matnyttigt men de är minst sagt jobbiga att läsa. Dels pga layout och ett jobbigt system att följa indikatorer där hans egna rank ofta kommer med och dessutom tycker jag han kunde följt saker på ett bättre sätt. Men, han gör det som ett slags personligt projekt och ska ha cred att han får ut böcker iaf. Men jag skulle vilja påstå att böckerna nästan är oläsliga och boken om reducerade system tycker jag inte alls om. Men då hör jag till de (få?) som avskyr begreppet rent semantiskt.
Engelsk och amerikansk akademisk litteratur kring hästsportens spelteori finns det ju gott om. Sen är galoppsporten mycket mer försedd med bra artiklar, statistik eftersom den är så stor internationellt.
För mig är det enkelt, de allra flesta riktigt duktiga spelare har byggt upp en stor känsla och förmåga att värdera information. De har en extremt stor förmåga att väga många "mjuka" variabler mot varandra och känna av vad oddsen bör ligga.. Utöver diciplin, känsla för hästar och att de har rätt informationskanaler kring utrustning, form, taktik, ...vill säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|