Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-18, 18:45   #19
Apetass

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om du kokar ned det till så hårfin statistik kommer den spreta väldigt mycket. Det blir alldeles för små underlag för att signifikansen skall orka tränga igenom slumpens vita brus.

Det som är relevant för mig är vilket spår hästen har, om den är beroende av ledning för att vinna och om kusken har plusvärde, kör neutralt eller trasslar till det för sig så att de inte vinner.
Min spontana invändning var att det var just min poäng, nämligen att ifrågasätta hur mycket man egentligen ska lyssna på statistik, då den är motsägelsefull; är det så att signifikansen inte kan tränga igenom, eller att det inte finns någon direkt signifikans att prata om?

Men om man gör som du säger och fokuserar på hästens form och kapacitet och sedan kollar spår, kusk och vilken position hästen troligtvis hamnar i - då har man någonting att gå efter. Men då rör det sig om kunskap och att vara påläst först och främst.

Det kan också vara så att febern tagit det bästa av mig och att jag sitter och fantiserar fritt här. Men det känns bättre att riskera att göra bort sig än att hårdnackat hävda sina åsikter brukar jag tänka. Man kanske lär sig något på köpet.
Apetass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat