Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-22, 08:46   #6
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Ja, då var Momarken av klarat och det blev riktigt härligt fiasko för mitt bolagsspel. Korkad nog att gardera dagens 2 största favoriter och bara spik på Rejos var feltänk, men nya tag nu på lördag. Givetvis var klippet på Lienpilen i Bergsåkers lopp 10 dagens mumma, nu trummar vi vidare med Östersund

Jag har redan nu funderat om det inte är bäst med två spikar. Den ena är stor (8 Smefaksen 38%). Imponerade vid segern senast och här har Brunlöf en del att åka med i sommar. Kolla loppet senast, Vann åkandens och gjorde ju färs av enda (?) motbudet Solbackapilen senast. Den senare har nu dessutom bakspår på tillägg. Nej, enda som i mina ögon kan hota är sista hästen 15 Edling, en speedig rackare. Såg senaste loppet och det blev en galopp efter 100 meter, som inte finns noterad i programmet. Tappade ca 20 och låg ca 8;a vid ingången till sista kurvan men snygg spurt till 3;e platsen som Dunder snyggt måttade in utan att driva hästen. Vi minns ju spurten vid Solvallabesöket. Så strular det för Brunlöf har vi vinnaren här. (13%)

Den andra spiken sätter jag i avd 4 lärlingsserien och det är nr 10 Lookh Moonlight. Dels för att han körs av en synnerligen välkörande kille, Daniel Wäjersten och dels att det är bra att spika i dagens öppnaste lopp. 21% får duga. Jag har sett hästen åtskilliga ggr och den har alltid presterat finfina spurter utan att behöva drivas särskilt mycket.
Så när valparna kört färdigt lägger Daniel in Overdriven och seglar förbi. Skulle jag tro.

Bara 4 lopp kvar att lösa och så här i all hast så ska det räcka med 3 st i avd 1 nämligen 5 Beautyson, 7 Coriano ås och 9 Queer Fish. Det finns ett gäng till med 3 Amino Håleryd i spetsen som knackar på dörren, men man måste sätta strecket nånstans. Hoppas givetvis på Coriano Ås som blivit en positiv följetong för mig.
I avd 5 vill jag INTE spika favoriten 8 Björli Oden . Björn K har lovat att Lottmar ska blomma ut i år. Vann ju på 25,1 i årets första lopp nyligen. 10 Rigeljerven har ju Ove mycket bra hand med och 15 Tangen Didrik vet man aldrig var man har. Bergh kan ha trimmat ytterligare. 1 Mitt Hjärtas Lilja har ju kanonläge med spår 1 och tycks ha finfin form.

Avd 6 rankar jag 10 Love Lini, 9 Gigantic River och 3 Dollar Boko och kryddar med jätteskrällen 12 Brianson. Avd 3 har jag inte analyserat men blev ordentligt besviken på 8 Nobless dÍnverne senast på B, såg ut att vara klar men blev avslagen av en 27 oddsare sista biten (som kördes av - just det - Daniel Wäjersten) 2 Bombay med Ove kan bli farlig liksom Dunders 5 Rent a Rent Typiskt garderingslopp.

Avslutningsvis; I lopp 10 startar 2 Rapid Ray med DANIEL W (samma konstellation som frälste mig i bollnäs 13/2 som 15 oddsare och över 1oo ggr på tvillingen) Dags igen?

Lycka till/SO
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), hammering (+3)

Senast redigerad av SO den 2015-03-22 klockan 08:51.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat