Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Min analys av "mittspårens" goda resultat är att den största faktorn är kuskarnas taktiska tankar och inget annat.
Angående litteratur om travsport ur ett spelarperspektiv så började jag skriva på en häromveckan och räknar med att ha den tryckt och klar för försäljning någon gång i sommar. Inte så stor som någon sa, men det är ett kul hobbyprojekt och givande att lära sig ett och annat om hur man skriver, ger ut och säljer en bok.
|
Jag tror spm du säger att kuskens taktik är en del, kombinerat med att det såklart är lättare till bra position. Det intressanta som enkla spårtstatistiken visar är bl.a att spåren längre in tenderar att överskattas då de av många ses som "bästa" i genomsnitt. Man får dock ta det för vad det är: genomsnitt.
Kul med ditt bokprojekt. Det är tidskrävande att skriva, selektera, välja rätt nivå avseende teori och språk, visualisera utvalda koncept och läsa på, mm. Jag har skrivit ett par böcker i jobbet och en nyckel man lätt underskattar är att ha en intresserad referensgrupp som stöd. Lycka till!