Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-22, 14:23   #54
Heuer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 57
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Min analys av "mittspårens" goda resultat är att den största faktorn är kuskarnas taktiska tankar och inget annat. Spår längre in är ofta nöjda med att sitta där de sitter från början och kör inte något värre för att komma till front initialt. De yttersta spåren räknar med att det är klokast att backa ner från start och ställa på i slutet av loppen istället. Mittenspåren har således goda chanser att ta hand om de fina positionerna där framme (främst spets då), de positioner man gärna vinner lopp ifrån.

Angående litteratur om travsport ur ett spelarperspektiv så började jag skriva på en häromveckan och räknar med att ha den tryckt och klar för försäljning någon gång i sommar. Vänder sig till alla som är travintresserade som vill fördjupa sig och öka sina chanser till att bli långsiktigt vinnande, och täcker alla områden jag ser som grundstenar i relativt korta och koncisa ordalag och resonemang. Mer lättsmält och givande än statistik-tegelstenarna är det tänkt att den ska bli (bra mycket mer prisvärd också). Räknar inte med någon plusaffär, kundgruppen som faktiskt skulle köpa en sådan bok är nog inte så stor som någon sa, men det är ett kul hobbyprojekt och givande att lära sig ett och annat om hur man skriver, ger ut och säljer en bok.
Det är modigt av dig att skriva en bok,
men jag är rädd för att det kan bli väldigt dyrt.

Du kommer nog inte att sälja så många exemplar,
men jag hoppas att jag har fel.

Jag har ett stort bibliotek om spel på hästar,
men endast några få böcker är på svenska.

Några årgångar av Statistikbibeln för V75,
Travkonsulten 2007 och 2008.

Snabba pengar på toto av Larry Trotter.
En klassiker från 1967.

Självklart köper jag också din bok,
om den får goda recensioner på Sharps.

Lycka till!

"Shopping for bargains, not just picking winners,
is the key to making money at harness betting."

Senast redigerad av Heuer den 2015-03-22 klockan 14:49. Anledning: bättre svenska
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat