Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-24, 12:04   #62
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Det är ju Joakim von Anka-jackpot till fredagens lunch-V65. Sitter här och brottas med om det är dags att slutligen överge V75. Alla mina erfarenheter, fram till ifjol, sa att V75 är det överlägsna spelet. Lägg allt krut på det!

Jag bangar inte för 30-40 timmars arbete till en spelomgång, men torskar man över 1 milj under ett kalenderår är det en "ganska" tydlig signal om att man gör något fel och då sjunker arbetsmotivationen. Dags att välja andra spelformer, trots att man inte kan vinna flermiljonbelopp på ett bräde? Jo, på fredag går det ju om man blir ensam om 6 rätt.

Jag har tidigare gjort flera jämförelser mellan V75 och andra spelformer och alltid har V75 vunnit. Att V75-spelet på senare tid gett ovanligt låga utdelningar har jag koll på, men hur är det med andra spelformer? V64 spelar jag aldrig men det verkar ju bli dålig utdelning för det mesta. Hur är det med Fredags-V65?

När jag skrivit klart detta ska jag sätta mig ner och göra en mindre och enklare undersökning och sen redovisar jag resultatet. Utdelningsjämförelse mellan Fredags-V65 och lördags-V75 fr o m mars 2014.

Ett lopp extra borde göra spelet 4-5 ggr svårare. V65 har dock dubbla radpriset och 50% (V6-alternativet ignoreras) av vinstpotten till alla rätt jmf med 40% för V75. Å andra sidan har V75 klart fler jackpots vilket borde påverka resultatet en del.

Jag går in med en lös hypotes att V75 borde ha dubbla medianutdelningen och vinna head to head med minst 33-17 över 50 omgångar. Helt klart är V75 mycket mer expertanalyserat, väldigt mycket mer, och hästarna bättre, pålitligare och mer travsäkra. Samtidigt är det fler dåliga hästar som går ut i V65. Loppen är ojämnare. Vilket får mest genomslag på utdelningen? Skulle det visa sig att V65-utdelningen kommer klart närmare V75-utdelningen än den "borde" måste man nog göra avbön.

Senast redigerad av overpace den 2015-03-24 klockan 14:44. Anledning: 4-5 ggr svårare, förstås.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat