Risk för låg utdelning idag!
Men om det häxar lite för dom mer betrodda kan det bli några kronor till kvällen i alla fall. Provar gå kort i första och nästintill helgardera sista!
1) 8 Sagi Järven är överlägsen felfri och rapporteras ha fungerat bra i träning. Dock kan den "släppa grejjorna lite överallt" så självklart är galopprisken överhängande. Tränaren är mest orolig över Lundins häst nr.12 som hans fru äger enligt intervju på Travnet.se! Dubblar med den då den verkar vara både kapabel och inte så galopplysten! Kanske sitter i spets efter 500 med tre-fyra hästar felfria? Drömscenario...
2) 10 Paolo De Lucia gjorde comeback i ny regi sist och blev skrik! Med all rätt! Det var påställt och klart! Klar förstahäst men bakspår över 1640 med häst som är mer stark garderar jag! 7 Journey kan sitta i spets efter 500 men Troels är ingen säker kusk så det kan lika gärna bli vingel de luxe och jag garderar vidare! 3 Twilight Eyes har läge och favoritdistans och när Westholm rycker dojjorna måste den streckas! 4 Leo Boy är Witasps val i loppet. Tvåa efter galopp på Isen i byggdetrav och nu har det gått en tid sedan dess men många som kommer från bra prestationer där har vunnit direkt i starten efter! Pass upp! Tar även med 8 och 11 som har form men pissiga lägen! Behöver mycket tur!
3) Här spikar jag O.P´s Flirt som jag tror är överlägsen! Som den såg ut i comebacken! Det spekuleras i spetskamp med Delvann men den tror jag inte kan svara! Delvann är ojämnt startsnabb och har långt steg och är inte superrapp första stegen! Från innern tror jag att den blir överflyglad direkt och Westholm är nog inte supermissnöjd med rygg ledaren heller! Witasps är bortlottad även om formen är fin men från dödens slår den aldrig O.P´s! För den som garderar glömt inte 1%aren 7 Kricken C.D. som jag noterade spurten på sist! Såg bara något gult som kom flygande från kön och gick väldigt fint sist och om jag inte missminner mig var det Kricken Strömberg körde då! Sitter inte på arkiv just nu så jag kan inte kontrollera...
4) Här är risken stor att det bara är spets och slut på 1 Alexis Goodland som enligt tränaren ska vara startsnabb och dra i eget hårt tempo. Lite tung ännu och inte på topp men man tror på bra vinstchans. Det gör kollektivet också men OM mjölksyran slår till och hästen inte är på topp idag så kan vem som helst komma bakifrån. Har gjort något superdumt och streckat alla utom en men jag bedömmer 8 Jarl som totalt chanslös! Håller tummarna för skräll och köper loppet!
Den som kör multi bör lira 8,12 - 3,4,7,10 - 4 - 1 x valfritt belopp!
Lycka till!