Citat:
Ursprungligen postat av pecke01
Jag tror Bart Sjöhammar får det tungt så det är nog bra att gardera. Spår 8 på 1640 och snabb bana brukar inte vara en vinnande taktik.
|
Håller med, Bart är klart överstreckad idag! Nog för att Stig-Erik brukar serveras V64-vinster på silverfat normalt sett så lär det inte hända idag, med kort distans och spår 8. Dessutom är det högst tveksamt om det är bästa hästen i loppet.
Citat:
Ursprungligen postat av pecke01
Jag kommer spika Scarlet i Avd 3. Formstall och kusk plus. Är också dåligt spår men här tycker jag det är bättre ändå.
|
Stoloppet känns ovanligt billigt och jag tror du kan ha rätt. Känns väl inte som någon spik ändå,
Caddie Elenor är ju obesegrad felfri...
Cashisfunzaz och
Japanese Face blir nog mina spikar idag, även om de gärna kunde vara lite mindre streckade. Den förstnämnde har varit ensam på banan vid sina segrar. Lite värre läge och motstånd idag, men det ska inte göra någon skillnad. Åke säger att JF tränar bättre nu och förutsättningarna kunde inte vara bättre, spets och slut!
Sista loppet ser vidöppet ut tycker jag, ingen storfavorit och det som upplagt för hård körning hela vägen. Bakspårshästarna är lite understreckade tycker jag.
Estreet inledde året med två fina lopp, gick i dödens senast i stenhårt tempo och är ursäktad.