Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag är lite rädd för att man tappar de fina publiksiffrorna som V75 har på sommaren. Om de 5-10.000 i publiken som betalar inträde, äter korv och burgare i stora lass istället blir 3-5.000 så tappar den arrangerande banan väldigt mycket pengar. På sikt är det också väldigt många människor som tappar kontakten med travet. Det årliga besöket på travbanan är det som håller dem kvar vid spelet under resten av året. Tappar man bort dem blir det en omsättningsmässig ökenvandring när de slutar spela.
Sedan gör jag också hellre saker ute under sommaren än att sitta framför en dator, men det spelar ingen roll om klockan är 14:30 eller 16:30. Snarare är det så att den senare tiden krockar mer med familjelivet för min del än den tidigare. V75 är ju inte klart förrän framåt 19... Då vill jag inte sitta framför datorn en enda lördag, oavsett vilken årstid det är.
|
Varför är det så säkert att banorna skulle tappa publik på sommaren vid senare starttid. Bodens kvällstrav är väl ett lysande exempel på att man kan få hela regionen att vallfärda till travbanan en lördagskväll.
Det är väl inte givet att folk skulle stanna hemma om V75 körs senare på lördagen på sommaren eller rent av på kvällen om övriga travbanor som har lördags V75 under sommaren skulle göra ett lika bra arrangemang. Det skulle tom kunna locka dit ännu fler.