Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-28, 00:45   #138
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Avd 2 Folli håller utan problem ryggen på photoboy. Troligt är väl att Peter släpper ledningen till Wilda Tigern Jack. Om nu Johan tänker svara upp med WTJ när Uffe kommer ångande till dödens med 8 Ready for more borde ju Folli vara vinnaren från andra utvändigt!

Skiter Johan ner sig när Ready for more kommer frustande och släpper vinner Uffe och Folli är bara en platsaspirant från dödens helt plötsligt.

Borde vara heltäckt med alla tre, men jag kommer ha 9 Folli som A häst eller eventuellt spik. Tror Folli vinner detta minst 4/10 ggr så klart värde till 12%.

Avd 6

Här tror jag Örjan kör över dom med 6 Talk the talk, alternativt reglerar fältet från dödens vilket han är en mästare på. Blir min spik i morgon.
Det där med att hästar från spår 9 kan klistra sig i rygg på framförvarande ekipage är en ganska seglivad myt. Det är att göra det väldigt mycket enklare än verkligheten. Kolla 100 lopp och se hur ofta de lyckas med det. Det är inte alltid kusken kör för den positionen ens. Och utöver det så förutsätter resonemanget att han tar rygg på 2, när han faktiskt har valet att ta rygg på 1 också. Mindre troligt, visst, men samtidigt inte säkert. Det är svårt att vinna en final från bakspår oavsett vilket ekipage det rör sig om och Folli kommer inte hamna lika bra på det som de på framspår. Andra ytter är en möjlig position, men knappast trolig. Det förutsätter att kedjereaktionen du beskriver slår in, och sannolikheten är inte jättehög.

Talk The Talk köper jag däremot som en vettig chansspik! Han har ett vettigt spår och hysterisk form. Körs av Örjan vilket kunde vara ett minus då han kör lite väl försiktigt i vissa lägen, men här kör han åt Melander och då brukar han inte vara lika passiv som när han styr Hultmans kusar till exempel.

Mina spikar i omgången blir Maven, som är mer klar än de dryga 60% hon kommer landa på (finns ju ingen som kommer köra mot henne), och Trinity Zet som har kanonförutsättningar med överlägset spår, formkusk, formstall och kanske även är bästa hästen i loppet (vilket man verkligen inte behöver vara för att vinna loppet).

Digital Ink får komma med på nåder och jag storgarderar både andra och tredje loppet (med utgångar). Trots Björn i sulkyn och bra spår ratar jag Rocket Zet i sista och det är den enda favoriten jag helt lämnar utanför ramen. Även om jag tycker Talk The Talk är en vettig spik så ser jag Vacqueyras som en ännu bättre om man väljer att gå kort där. Bättre spår och mindre spelad och jag tror hästen är minst lika bra som TTT (som har en lite smickrande rad jämfört med Vacqueyras där läget snarare är tvärtom).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3), Basse (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat