Ämne: v64 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-29, 12:54   #21
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ingen jättesvår omgång, men lurig med tanke på banan och lite annat.

1
Network Broline fel favorit! Tre raka galopp, sprint, bakspår och skor. Nej, här ser jag Heart Jack som ganska klar etta. Takter bör köra offensivt som vanligt med den här frontrunner-typen och sen ska han slås! Tärnan är mycket bättre än raden och borde få en bra smygresa med möjligheter på open stretch. Rajah Press var häftig att skåda näst senast och var bra även på Halmstad, pass upp där!

2
Tycker Alleyson blir omotiverat stor favorit på sin fina rad, både hästar och kuskar är mer rutinerade här och segrarna har sett bättre ut än vad de varit (på Kalmar var det bara 4 hästar i loppet som gick felfritt t ex). Dessutom hoppade den en gång när det blev lite körning om tät och såna tendenser vill man inte se på en favorit i ett lärlingslopp.

3
Ojämnt lopp där favoriterna höjer sig lite och jag sätter nog Bascaphi In lite före de andra på förmodad ledning.

4
Ruccola är svårbedömd då det är årsdebut, men jag tycker det är en vettig spik då han ändå inte är så stor favorit. Spåret är mycket bra och om han sköter sig och är i ordning ska det vara spets och slut i det här billiga loppet. Garderar man är det ett grymt öppet lopp.

5
Heltäckt på de tre mest spelade. Lover Face må vara den något bättre hästen, men Björn Goop är den MYCKET bättre kusken och det gör att utser Oliver Kronos som mest troliga vinnaren och klar tipsetta. Lover Face är väldigt beroende av barfota också, och det kan ju bli att de slår på skor idag beroende på hur banan ser ut.

Skymaster blir påpassad idag igen precis som senast och nu som då är jag lite tveksam till spelvärdet. Även om det bara är tre hästar på start är det inte garantispets för det, och den positionen behöver han nog för att vinna loppet. Att det bara är 11 hästar med och någon av favoriterna nog är angelägna att gå fram före den andra är ytterligare faktorer som talar emot att han ska kunna hålla undan.

Nja, det är nog ganska heltäckt på de två mest spelade och andrahandaren Oliver är en mycket bra spik!

6
Här har vi ännu en bakspårsfavorit som är omotiverad. Ne Me Quitte Pas har ett bra läge och gjorde en mersmakande årsdebut senast. Den och Åtting Hornline är klara förstastreck i min bok. Nu Nu Hill är en bra häst i grunden och har idag bra läge och bra kusk till sin fördel, spelvärd skräll. Leader Tom är snabb ut, har form och är absolut bra nog att slå ett sånt här för klassen väldigt klent gäng.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat