Intressant att stallet håller Order by Koffe som en bättre vinstchans än Breedlove, trots att de är ganska jämnstreckade.
Lauri Evijoki
Order By Koffe, lopp 8, V64-3:
- Jag bröt revbenar och har inte kunnit köra hästar men bror Pentti har gjort det och det borde inte vara någon fara med formen. Order By Koffe har varit i lite lättare träning men det borde inte ha någon större effekt. Han har här bra läge och kusken som känner hästen. Det känns så att John tycker köra bakifrån och efter ryggresan hästen har varit bäst för närvarande. Jag tror att han kommer inte tappa mycket om man skulle inte ladda hård i början. På Boden han vann med stängda öronen och vinsten var lätt också senast. Senast han hade broddar bak men nu tävlar han med sommarbalans. Inga ändringar i utrustningar. Vinsten skulle inte överraska mig.
Breedlove, lopp 8, V64-3:
- Hästen har kanske fått vara lite för lugn på senaste tiden? Jag kan inte säga något säkert om honom. Han har fått mycket körning och allt har varit okej men hård tempojobb har vi inte kört. Så hästen kan vara lite ringrostig. Loppet ser lätt ut på papperen men valackens tävlingsform är en frågeteck. Jag hoppas att kusken försöker köra i kön och spurtar därifrån. Han tävlar med sommarsko. Han är inte dålig men kanske Order By Koffe är denna gång vår bästa chans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|