Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-31, 19:01   #44
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Om man kikar på resultaten som El Sueco gjort efter tävlingsuppehåll tidigare i karriären så är det ingen statistikvinnare direkt(Aldrig vunnit med mer än 1 månad mellan starterna).
Förra året startade hästen 20 ggr utan att vinna och man provade både att ändra i utrustningen och i balansen för att väcka hästen. Det var länge sedan prestationerna var på topp. Kanske är det på grund av att han inte längre tycker det är lika roligt att tävla eller så har ålderns rätt tagit ut sig och han inte räcker till på samma nivå längre. Nu är han tillbaka i nygammal regi efter några få starter hos Sofia Aronsson. Jag tror inte det gör varken till eller ifrån. Även om det här är långt ifrån det värsta lopp som hästen varit ute i så tycker jag inte det finns något spelvärde i de 13% som hästen är spelad till.
El Sueco lyfte sig rejält med jänkarbike några gånger i fjor om jag minns rätt. Ska man sätta på den idag. Om inte är det väl ytterligare en minusfaktor.

Kaffir Face måste jag kolla i kväll. Man kan nog bara glömma norrlandsdebuten med isbrodd och tunt förberedd. Var inte bra då, men nu 1640 auto från spår 1 måste väl nästan vara perfekt och inga långa broddar idag väl.

Breedlove favorit. En Love You häst som nästan alltid tävlade barfota runt om i Sverige. Skor idag och det känns inte som något plus.

Tyvärr har man för dålig koll i övrigt där uppe inte minst på alla hästar från Norra Finland så det skulle väl krävas typ 2 dygns arbete för att känna att man visste vad alla hästar var för några i flera av de andra loppen så det är inte spelläge för mig i kväll.

Åby får försöka värva han som ansvarar för banan i Boden. Det är nog inte många som klarat att få till en rätt ok bana efter snöblask i stora mängder i nästan ett dygn.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat