Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-02, 07:12   #6
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Snyggt, tre inlägg utan trams och ett trams, högt över ordinarie snitt.

Vad som också bör tilläggas är att de stora streckspelen, aldrig spelats i något STOR utsträckning, utan det är vinnare, tvilling, DD, V3,V4,V5,V64 som spelas. Därav den oerhört höga omsättningen på ca 800 miljonerna, samt att det är därför som totala vinsterna för Paribet och German Tote under 2014 endast var ca 80milj +, trots omsättning på 800 milj, för de stora vinsterna på ca 800 miljoner härör från de spel som inte generar vinster på över 30-50 000kr som krävs för att figurera i vinstlistorna.

Dock märks dessa spel desto tydligare i form av sent uppdaterade odds på vinnare, tvilling och DD framförallt. Dessa oddsförändringar härrör så gott som endast från UtlandsAffe. Det klarlade Paul Scotney.
Att det inte spelas så mycket på V75/v86 vad beror det på? Jag gissar på två anledningar:

1) stora jackpotrisken och ingen möjlighet spela V7/V8 gör att avkastningen försämras
2) variansen mindre på de andra spelen så de behöver inte någon längre tid på sig för att räkna hem sina "väntevärden". Det känns iof som en konstig anledning om de vunnit hundratals miljoner. Men kanske de inte litar på att de får behålla sina förutsättningar och vill därför inte riskera ligga ute med pengar pga "otursperioder".

Sen kan det möjligen vara så att de stora spelen är mer påpassade både av spelarkollektivet (svårare hitta stora värden) och av ATG (kontroller). Jag tror att mina två punkter gör att effekten av deras rakeback riskerar suddas ut och därför undviker de dessa i större utsträckning.

Vad tror expertisen?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat