Lite minus med skoryck på Edge Boko, tror segerchansen felfri var helt i topp innan skorycket men den går ner lite nu. Är det inte konstigt att rycka skorna första gången när uppgiften redan är helt perfekt? Istället för att dra dem i en final eller så? Uppe i 70% nu men jag spikar ändå! Jag har svårt att ranka bakom och det är för sent att börja läsa på och ranka rätt där nu. 100% vinstchans kurant och felfri och felmarginalen för det med de här förutsättningarna tror jag inte är mer än 30%. Inget övervärde således, men inte tvärtom heller och det finns många öppna lopp i övrigt i omgången.
Indigious däremot är det väl ett rätt stort plus på, den trodde jag inte på innan men nu måste den nog med.
Måste säga att strecken ramlat ner lite konstigt i lärlingsloppet. 12% på Erica Gertsson mot 2% på Oskar J. Spelar nästan ingen roll vilka hästar de har (och så stor skillnad är det inte på dem heller här), den där fördelningen är fel.
Erica har mest kört monté. Startat på rikstoton tre gånger och nollat samtliga. Oskar däremot är bättre att köra än många proffs och stammis på V75.