Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-04, 11:20   #184
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med om att det är svårt att göra en korrekt beräkning. Jag har valt strategin att när det är jackpot på V75 så satsar jag på det, är det inte jackpot så spelar jag hellre V5.

Jag har tidigare haft en liknande strategi med V64, men nu har man ju delat på V4 och V64, så det lutar åt att det bara blir spel jackpotomgångar, och så kanske man siktar på DD istället.
Extra V75 omgångar är ju iskalla vid sådana värderingar. Aldrig extra pengar i potten men alltid stor risk för att pengar flyttas då dessa omgångar generellt tenderar att bli mer ihåliga. Det blev dubbel jackpot näst senast det kördes extra V75 på Solvalla och 74 procent av insatserna gick inte tillbaka till spelarna. Igår på Färjestad spelade svenska folket V75 för hela 53 mkr till Färjestads extraomgång. Staten och spelbolaget tog ca 19 mkr av dom och 14 mkr flyttades till den ordinarie V75 omgången i morgon. Spelarna fick dela på 21 mkr. 39 procent av det som satsades betalades tillbaka till spelarna. Det finns nog inget annat spel med så usel återbetalning till spelarna som skulle få svenska folket att spela för över 50 mkr. Men så länge den stora allmänheten inte bryr sig om detta så är det så klart rätt att köra så många extra V75 omgångar det bara går, för det innebär ju betydligt större intäkter till både statskassan och till travsporten så länge spelarna fortsätter lira på det.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat