Citat:
Ursprungligen postat av draken
Det här med reducerade tankar är ganska intressant. Mest är det väl för att kunna reducera bort rader man inte vill betala för man använder joker och dylikt.Men ju mer man reducerar desto mera minskar ju också sannolikheten att vinna. Man reducerar ju vinstchansen med lika mycket.
Att enbart spela för hög utdelning är väl ungefär som att söka jaktlicens för ett kaliber 50 med militäriskt utseende. Chansen finns men den är minimal att lyckas med.
|
Jag håller inte alls med dig. Det är inga slumpvisa reduceringar man gör, hoppas jag. Det handlar i mitt och många andras fall om väl avvägda sannolikhetskalkyler för vad som kan tänkas hända i en omgång. ATG är så förbannade på det att de uttryckligen skrivit in i reglementet att man inte får spela så. (Kapitel 1, §25 i Allmänna Vadhållningsvillkoren: "Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V64, V75 och V86 är det inte tillåtet att – helt eller delvis – spela egna statistiskt genererade system, som baseras på rent sannolikhetsutfall"). Det är en rätt så hårresande paragraf.
Det är tufft att bli en vinnare enbart på statistiska utfall, men med lite koll på hur det faktiskt brukar se ut behöver man inte vara en så rasande skicklig spelare för att ändå ha ett bra försprång på kollektivet.